Warsztaty "Mamo, Tato - Koduj ze mną"
10 czerwca 2016 r. w Szkole
Podstawowej nr 30 im. Króla Kazimierza Wielkiego w Lublinie odbyło się spotkanie w formie
warsztatowej dla uczniów i ich rodziców, które poprowadziła p. Joanna Poniatowska - trener programowania w języku Scratch.
Celem warsztatów było:
- Zainteresowanie uczniów i ich rodziców programowaniem, wprowadzenie do stosowania algorytmów oraz samodzielnego szukania rozwiązań, zachęcenie do twórczego spędzania wolnego czasu z dziećmi.
- Zachęcenie dzieci i rodziców do tworzenia programów edukacyjnych w języku Scratch, w którym szybko można osiągnąć efekt programowania.
Rodzice zobaczyli w jaki sposób ich dzieci uczą się
programowania z wykorzystaniem intuicyjnego języka Scratch, dostępnego z poziomu
przeglądarki internetowej.
Podczas warsztatów rodzice wspólnie z dziećmi tworzyli grę
logiczną Zgadnij liczbę.
Na początku wszyscy dyskutowali:
- Jak mogłaby działać gra polegająca na zgadywaniu liczby wylosowanej przez komputer.
- Jak powinien reagować program na udzielenie poprawnej i błędnej odpowiedzi.
- Jak odpowiedź udzielona przez program może naprowadzić gracza na właściwy wynik.
Wszyscy stwierdzili, że program powinien informować o tym,
czy podana liczba jest mniejsza czy
większa od wylosowanej.
Po tych uzgodnieniach i ustaleniu algorytmu gry uczniowie rozpoczęli jego
implementację w programie Scratch.
A poniżej już stworzone przez uczniów i ich rodziców gry:
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz